DMS360 Original

Kenali Kulit Wajah Anda Sebelum Membeli Skincare

Setiap wanita mempunyai jenis kulit yang berbeza, terutamanya wanita asia seperti kita di Malaysia ini memerlukan sedikit kemahiran untuk mengetahui apakah jenis kulit anda sebelum anda membeli atau mencuba produk kecantikan wajah. Jenis kulit wajah Malaysia vs keadaan iklim dan pelbagai jenis skincare memerlukan anda untuk ambil tahu perkara ini sebelum wajah rosak akibat tersalah pilih skincare. Bukankah lebih baik jika kita dapat belajar cara untuk mengenali kulit wajah kita sendiri? Bagaimana cara mengetahui jenis kulit muka? Ada beberapa jenis-jenis kulit muka yang harus kita ketahui, entri kali ini saya kongsikan kepada anda bagaimana anda boleh kenal pasti jenis kulit

SPF Penyebab Muka Kusam?

BUKAN SALAH SPF Betulkah jika pakai sunblock yang tinggi SPF setiap hari kulit muka akan jadi kusam ? Orang kata, kalau sapu krim yang lebih kuat spf nanti kulit jadi kusam balik. Oh..tidak betul. Ini #MITOS. Sebenarnya, lebih tinggi kandungan SPF bukan bermakna lebih kuat. Yang lebih tepat adalah, LEBIH LAMA tempoh jangkamasa perlindungan kulit dari pancaran matahari yang merosakkan sel kulit. Jadi.. kenapa boleh jadi kusam pula? Malah, ia melindungi kulit dengan lebih baik dan lebih lama dari sinar UVA/UVB 🌞 Sinar UVA ( ultra violet aging ) – menyebabkan kulit cepat berkedut dan cepat nampak tua. 🌞 Sinar

5 TIPS Pudarkan JERAGAT.

Jeragat merupakan salah satu cela yang tiada diantara kita suka atau gemar melihatnya. Bila muka sendiri penuh dengan tahi lalat kita sudah melatah. Apatah lagi dengan kenaikkan bintik-bintik hitam aka jeragat ni mula memenuhi wajah kita. Dulu, muka kita bersih tanpa bintik hitam, kini, wajah kita mula dipenuhi dengan jeragat hingga kita mula menutup wajah dengan pelbagai alat mekap. Sedar tidak sedar, apabila kita terlalu asyik bermekap tanpa mempedulikan kesannya jeragat mungkin akan bertambah kronik. Ada sesetengah wanita yang mula menghidapi masalah jeragat ini apabila usia semakin meningkat naik, ada yang sudah ada sejak kecil lagi (ini disebabkan faktor keturunan)

5 Tips Cuci Muka Dengan Betul

Cara yang salah atau mengambil enteng cara mencuci muka dengan betul boleh menyebabkan kulit anda bertambah kusam atau bermasalah. Setelah seharian anda bermekap, berpeluh atau terdedah kepada kekotoran akibat pencemaran atau persekitaran. Anda yakin muka anda sudah cukup bersih? Ikuti 5 Langkah dalam Tips ini supaya wajah anda dapat dibersihkan dengan berkesan dan pastinya muka anda jadi lebih bersih dan sihat! 5 Tips Cuci Muka Dengan Betul 1. Cuci muka sekurang kurangnya 2 kali sehari Cuci muka sekurang kurangnya 2 kali sehari, pagi sebelum keluar rumah dan malam sebelum tidur. Kekerapan mencuci juga bergantung jika anda bersolek. 2. Bersihkan muka

13 Manfaat dan Kebaikkan Minum Air Suam kepada Tubuh Badan

Majoriti daripada kita tahu bahawa pengamalan kepada gaya hidup sihat antaranya adalah dengan pengambilan air kosong/masak. Doktor sendiri sering menasihatkan bahawa sehari badan kita memerlukan sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari. Walau bagaimana pun kebanyakan orang tidak tahu tentang manfaat hebat apabila meminum air panas atau suam dan manfaat ini tidak diperolehi dari apabila kita minum air sejuk. Berikut adalah 13 manfaat minum air panas: 1. Menurunkan Berat Badan Manfaat air suam yang paling utama adalah mengekalkan kadar metabolisme yang sihat. Sekiranya anda mahu mengurangkan berat badan cara terbaik adalah dengan mengamalkan meminum segelas air suam dengan perahan lemon pada awal

11 Perkara Yang Buat Wajah Anda Lebih Cepat Tua! Baca Untuk Hindari Tabiat Buruk Ini

Kenapa Seseorang Jadi Cepat Tua?   Kulit wajah adalah sebagian tubuh yang sensitif dan paling mudah mengalami penuaan. Kemunculan garis halus, bintik hitam pada kulit adalah antara tanda-tanda kulit kita mula mengalami penuaan. Proses ini juga boleh terjadi pada usia kita masih muda. Jika anda sudah mengalami tanda-tanda penuaan ini, ada baiknya menghindari beberapa perkara yang selalu dilakukan ini yang sebenarnya secara tak sedar menyebabkan kulit cepat berkedut dan kendur. Pernah tak anda ditegur kelihatan lebih tua dari usia sebenar? Kebiasannya adalah disebabkan faktor genetik, tetapi ada juga beberapa faktor lain yang menjadi penyumbang kepada proses penuaan ini. Apa yang

6 Cara Kawal Nafsu Makan Yang Pasti Berkesan!

Cara Mengawal Nafsu Makan adalah seperti berikut:  1.   Minum air putih dengan  lebih banyak Ramai di antara kita yang tidak dapat membezakan antara rasa lapar dengan dehidrasi. Adakalanya anda merasakan perut kosong dan menganggapnya sebagai rasa lapar. Anda kemudian mengambil makanan yang sebenarnya tidak diperlukan oleh tubuh.  Untuk mengatasinya, anda harus selalu bersedia dengan air putih sebagai ‘jalan selamat’ jika anda terasa ‘lapar’.   2.   Bersenam Buang jauh-jauh anggapan sebahagian orang bahawa bersenam hanya akan membuatkan anda berasa semakin lapar; bersenam justeru akan membantu mengurangi nafsu makan!   3.   Jangan lambat bersarapan! Dalam menjalani aktiviti harian anda, sarapan sangat penting.  Jadi, jangan lengah-lengahkan

Wanita Yang Benar-benar Cantik, Andakah Orangnya?

NAK TENGOK PEREMPUAN YG BENAR2 CANTIK? Dipetik dr fb Shaza Sulaiman : Nak tengok perempuan yang benar benar cantik? Tengok lah perempuan yang dah ada anak 😉😉😉😉 Perempuan kalau cantik masa bujang, itu normal. Tiada tanggungan, tiada anak, paling paling headache pun fikir tentang masalah boyfriend atau next vacation destination. Kalau nak tengok perempuan itu benar-benar cantik atau tidak, tengok perempuan yang sudah ada anak, yang sudah menjadi mama. Especially yang single mother. Sebab apa? Okay, let me tell you. Seorang ibu: 1. Badan pernah jadi expand mengalahkan gajah bunting, hidung jadi macam gobuk, paha macam kaki gajah, perut bermacam

Bahan Terlarang Yang Patut Anda Hindari Jika Kulit Muka Jenis Sensitif

6 BAHAN #TERLARANG TAK PATUT ADA DI DALAM PRODUK JIKA ANDA BERKULIT SENSITIF Kulit anda sensitif, tapi nak pakai skincare? Sebenarnya, boleh je. Orang yang acne prone atau kulit sensitif ni penjagaan kulit pun kena sensitif. Kulit manja lah katakan 😉 Ok, untuk kulit sensitif pastikan produk skincare tidak mengandungi : ❌ Alkohol ❌Lanolin ❌ Parabens ❌ SLS/SLES kerana ia akan meningkatkan lagi tahap sensitiviti kulit dan menyebabkan kulit semakin teruk. Jadi, ambil masa untuk baca kandungan skincare anda tu ye. Boleh juga dapatkan konsultasi daripada agen2 produk kecantikan tersebut. . Nak tahu kulit anda sensitif atau tidak?  Check out

Iklan Produk Melampau Benarkah Begitu?

Beriklan secara jujur dan niat membantu insan yang ingin menyelesaikan masalah bukan kerana mahu jualan laris semata. Bismillah. Kami terkesima juga apabila terbaca nukilan seorang wanita mengenai pendapatnya tentang iklan-iklan berbentuk merendahkan diri wanita dan terpaksa membeli produk-produk kecantikan, pelangsingan dan aset wanita. Mungkin ada beberapa iklan yang terlalu menyentuh aspek emosi seorang wanita khususnya apabila menyebut “suami tidak sayang”, “suami kawen lain” dan sebagainya. Maka dengan membeli produk-produk ini konfirm perkara tersebut tidak berlaku. Jika inilah iklannya, maka kita turut setuju bahawa iklan tersebut agak melampaui batas. Apabila kita mempromosikan sesuatu produk, emosi pelanggan amat penting untuk kita jaga. 

error: Content is protected !!